Pratik Bilgiler

» Amortisman Sınırı
» Vergiden Müstesna Yemek Bedeli
» Emlak Vergisi Oranları
» Fatura Düzenleme Sınırı
» Değer Artış Kazançları İstisna Tutarları
» Kıdem Tazminatı Tavanı
» Usulsüzlük Cezalarına Ait Cetvel
» Yıllık Ücretli İzinler

Muhasebe Standartları

» Ülke içinde kullanılan muhasebe standartlarını uluslararası standartlarla bütünleştirebilmek için 1995 yılından bu yana 43 uluslararası muhasebe standardı Türkiye’ye ...

T.C. Resmi Gazete

HİZMETLERİMİZ

            İşletmeler bugünün teknoloji destekli ortamında, işlerinde daha mükemmele ulaşmak için ana faaliyeti alanlarına odaklanmak zorundadırlar. Bu amaçla, kendileri için çok önemli olan fakat ana faaliyetleri dışındaki konuları (muhasebe, bordro, insan kaynakları, finansal raporlama ve vergi yükümlülüklerinin takibi gibi) bu işte uzman kişi ve kurumlara yönlendirmekte, böylece bu işlemlerdeki kaliteyi artırarak, maliyetlerini düşürmektedir.

            Günümüzde, hemen hemen her sektör ve büyüklükteki işletmeler yönetim destek hizmeti kullanımına (outsourcing) yönelmektedir. Bu destek ile kendi faaliyetlerindeki kalite artmakta, hata oranı ve maliyet azalmaktadır. ACCOUNTAS , bu ihtiyaçlar doğrultusunda riskleri minimize etmek ve uygulama süreçlerini kısaltmak adına, muhasebe ve finans fonksiyonu ile ilgili tüm alanlarda kapsamlı hizmetler sunmaktadır. Müşterilerimizin vergi yükümlülüklerinin yerine getirilmesi konusundaki ihtiyaçlarını uzman ekibimizle yasal mevzuata uygun olarak, zamanında yerine getirerek; hem işletmelerdeki personelin kendi işlerine hedef ve operasyonlarına odaklanmasını sağlar, hem de geliştirdikleri stratejiler ile daha etkin ve verimli olmalarına yardımcı olmaktadır.

           ACCOUNTAS , yönetim destek hizmetlerini, fark gözetmeksizin tüm müşterilerine aynı kalitede sunmaktadır. Bunu yaparken yaklaşımı, işletmelerin işini kendi işi gibi benimseyerek tam bir işbirliği içerisinde onların ihtiyaçlarını karşılamaya çalışmaktır.

 OUTSOURCHING (DIŞ KAYNAK) TEMİNİ FİRMA  İÇİ SÜRELİ – SÜRESİZ

DIŞ KAYNAK TEMİNİ HİZMETLERİ

  • Bordrolama
  • Cari Hesap Mutabakatları
  • Banka Kayıtlarının girilmesi
  • Ay içi evrak ve diğer hareket girişleri
  • İç Denetim
  • Raporlama
  • Analiz
  • Muhasebe Sistemi Kurulması
  • Finans Sistemi Kurulması
  • Verimlilik ve Karlılık Atışı için Maliyet Sistemi Kuruluşu
  • Türkiye'de yatırım ve iş yapmak konularında bilmeniz gerekenler;

     

    İş Kurma

     

    ​​​         Türkiye’nin Doğrudan Yabancı Yatırımlar (DYY) Kanunu, eşit muamele ilkesine dayalı olup uluslararası yatırımcıların

    yerel yatırımcılar ile aynı hak ve yükümlülüklere sahip olmasına olanak tanımaktadır.

     

              Şirket kurma ve hisse devri koşulları, yerel yatırımcılara uygulananlar ile aynıdır. Buna göre, uluslararası yatırımcılar,

    Türk Ticaret Kanunu’nda (TTK) belirtilen tüm şirket türlerini kurabilmektedir. TTK; uluslararası standartları karşılayan,

    özel sermaye ve halka arz faaliyetlerini teşvik eden, yönetim işlemlerinde şeffaflık sağlayan ve Türkiye'nin iş ortamını

    AB mevzuatı ve AB'ye katılım süreci ile uyumlu hale getiren bir kurumsal yönetim yaklaşımı sunmaktadır.

     

     

    Türkiye gerçekleştirdiği yatırım ortamını iyileştirme reformuyla birlikte iş yapma kolaylığını esas almış ve böylece

    şirket kuruluşlarında yaşanan bürokrasi kaldırılmış, maliyet ve prosedürler de asgariye indirilmiştir. Bu doğrultuda,

    şirket kuruluşları artık sadece Ticaret Odalarında faaliyet gösteren ve “tek durak ofis” olarak tasarlanan Ticaret

    Sicili Müdürlüklerinde gerçekleştirilmekte ve aynı gün içinde tamamlanabilmektedir.


     

    TKK Kapsamındaki Şirket Türleri ve Alternatif Yapılar

     

    TTK kapsamında, kurumsal ve kurumsal olmayan aşağıda belirtilen türlerde şirketler kurulabilmektedir:

     

    a.  Kurumsal yapılar

     

     

    Anonim Şirket (A.Ş.)​

     

    Limited Şirket (Ltd. Şti.)​​ 

     

    Bazı mali eşikler (örneğin; asgari sermaye) ve organlar birbirinden farklı olsa da,

    bir anonim şirket veya limited şirket kurmak için izlenen usul aynıdır.

     

    b.  Kurumsal olmayan yapılar

     

    Genel Ortaklık

     

    Sınırlı Ortaklık

     

    Hisselerle Sınırlı Ortaklık

     

    Şirketler bu beş farklı türde kurulsa da anonim şirket ile limited şirket,

    hem küresel ekonomide hem de Türkiye'de en sık tercih edilen türlerdir.

     

    Şirket Kuruluşu

    
    Türkiye'de bir şirket kurarken geçerli kural ve düzenlemelere uyulmalıdır: ​
    
    ​
    
    Tutanak ve ana sözleşmenin çevrimiçi olarak MERSİS'e gönderilmesi
    
    Şirket belgelerinin düzenlenmesi ve noter tasdiki
    
    Potansiyel vergi numarasının alınması
    
    Sermayenin belirli bir yüzdesinin Rekabet Kurumu’nun hesabına yatırılması
    
    Kuruluş sermayesinin en az %25'inin bir bankaya yatırılması ve bunun belgelenmesi
    
    Ticaret Sicili Müdürlüğüne tescil başvurusu yapılması
    
    Yasal defterlerin tasdikletilmesi
    
    Ticaret Sicili Müdürlüğünün şirket kuruluş bildirisinin vergi dairesinden takip edilmesi
    
    İmza sirkülerinin düzenlenmesi
    
    Belirli Dokümanların Elektronik Ortama Alınması/E-TUYS Sistemi
    
    ​​
    
    Ortak Girişimler
    Ortak Girişim, genellikle Türk hukukunda tüzel bir kişilik olarak değerlendirilmeyen ancak 
    hissedarların ticari bir şirket kurmayı tercih etmesiyle ortaya çıkan Adi Ortaklık olarak tanımlanır.
    Hisse grupları kurabilme imkânı ve hissedar sorumluluğunun limited şirketlere kıyasla sınırlı 
    olması nedeniyle burada tercih edilen seçenek anonim şirketlerdir.
    Türkiye’de, kurulan şirketin türüne göre uygulanan kanunlara tabi olan ortak girişimlerin düzenlenmesine 
    yönelik özel bir mevzuat bulunmamaktadır. Ortak girişimin tarafları arasındaki ilişkiyi yönetmek 
    ve ortak girişimin devamlılığını sağlamak üzere bir hissedarlık sözleşmesi yapılması yaygın 
    bir uygulamadır. ​
    TV yayıncılığı, denizcilik ve sivil havacılık gibi belirli sektörler haricinde hissedarların ve  
    yönetim hakkını elinde tutan kişilerin uyruğuyla ilgili herhangi bir kısıtlama yoktur.​
    Şube
    Hissedar yoktur.​​

     

    Bağımsız bir tüzel kişi değildir. Süresi ana şirketin süresiyle sınırlıdır.​
    Sermaye koşulu bulunmamaktadır; ancak şube faaliyetleri için bir bütçe ayrılması 
    makul olacaktır.
    Şube, sadece ana şirket ile aynı amaçlar için kurulabilir.
    Şube kârının ana şirkete iade edilmesine izin verilir. Merkeze aktarılan şube kârı %15 
    oranında temettü stopaj vergisine tabidir. Bu vergi, Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşmaları
     uyarınca düşürülebilir.
    Bir şubenin tescili için, ilgili Ticaret Sicili Müdürlüğüne aşağıdaki belgelerle birlikte bir dilekçe 
    gönderilmelidir:
    
    
    Dilekçe (şirket kaşesinin altında bir imza yetkilisi veya vekilinin imzası bulunmalıdır; vekil 
    tarafından imzalanması halinde vekâletnamenin aslı veya noter nüshası da dilekçeye eklenmelidir.)
    Ana şirketin yetkili makamının şube açma kararı
    Ana şirketin ana sözleşmesinin tasdikli aslı​
    Ana şirketin faaliyet belgesi veya ana şirketin sicilini ve mevcut durumunu gösteren herhangi 
    bir eşdeğer belge ​
    Ana şirket tarafından mukim temsilcisi lehine tam temsil ve ilzam yetkisinin verildiğini gösteren 
    vekâletname
    Kuruluş beyanının beş nüshası (İlgili alanlar yetkili şahıs tarafından doldurulmalı 
    ve imzalanmalıdır.)
    Türkiye'deki temsilciyi belirten vekâletnamenin iki nüshası 
    Şube temsilcisinin Türk vatandaşı olması durumunda nüfus cüzdanının noter tasdikli 
    nüshası. Aksi halde yetkili temsilci pasaportunun noter tasdikli Türkçe tercümesi

     

    Şube temsilcisinin şube adı altındaki imza beyannamelerinin iki nüshası 
    Taahhüt mektubu (yetkili şahıs tarafından imzalanmış​) 
    Ticaret Sicili Müdürlüğünden alınacak bir Ticaret Müdürlüğü Beyan Formu 
    (şube temsilcilerinin fotoğraflarını içeren)​
    Türkiye dışında düzenlenecek ve imzalanacak tüm gerekli belgelerin noter tasdikli ve apostilli 
    olması veya düzenlendikleri Türk konsolosluğunca onaylanması gerekmektedir. 
    
    Düzenlenen, noter tasdiki yapılan ve apostillenen asıl belgelerin resmi tercümeleri gerçekleştirilmeli
     ve Türkiye'de bir noter tarafından tasdiklenmelidir.​
    
    İrtibat Bürosu
    
     
    
    Yabancı ülke kanunlarına göre kurulmuş şirketler, Türkiye'de ticari faaliyette bulunmamak kaydıyla 
    Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından izin almak suretiyle irtibat bürosu açabilmektedir. İrtibat bürosu 
    açmak için aşağıdaki belgelerle Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Teşvik Uygulama ve Yabancı Sermaye 
    Genel Müdürlüğüne başvurulması gerekmektedir.
    
    
    Başvuru formu (*) 

     

    İrtibat bürosu tarafından yürütülecek işlerin kapsamını ve büronun ticari faaliyet yürütmeyeceğine 
    ilişkin taahhüdü içeren beyanname* ve beyannameyi imzalayan yabancı şirket yetkilisinin imza 
    yetkisini gösteren belge
    Yabancı şirkete ait ve ilgili Türk Konsolosluğunca veya Lahey Devletler Özel Hukuku Konferansı 
    çerçevesinde hazırlanan Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesi 
    hükümlerine göre tasdik edilmiş faaliyet belgesi
    Yabancı şirket hakkında hazırlanmış faaliyet raporu veya bilanço ve gelir tablosu
    İrtibat bürosunun faaliyetlerini yürütmekle görevli olarak atanan kişiye/kişilere 
    verilecek yetki belgesi
    İrtibat bürosunun kuruluş işlemlerinin başka bir kimse aracılığıyla yürütülmesi 
    durumunda vekâletname
    *Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından temin edilebilir.​
    
     
    ​Genel Müdürlüğe belgelerin aslının ibraz edilmesi halinde, belgelerin bir örneği Genel Müdürlük 
    tarafından onaylanmakta ve asılları başvuru sahibine iade edilmektedir.​
    
    
    İrtibat büroları için yapılan ilk başvuruda izinler azami üç yıl süre ile beyan edilen faaliyet kapsamında 
    düzenlenmektedir. Faaliyet sürelerini uzatmak isteyen büroların, faaliyet süreleri sona ermeden önce 
    Genel Müdürlüğe başvurması gerekmektedir. Genel Müdürlük süre uzatma taleplerini, büronun geçmiş 
    yıl faaliyetleri, yabancı şirketin Türkiye’de geleceğe yönelik iş planı ve hedefleri, mevcut ve öngörülen 
    harcama tutarı ile istihdam edilen personel sayısı çerçevesinde değerlendirerek sonuçlandırabilmektedir. 
    Pazar araştırması veya yabancı şirketin ürünlerinin ya da hizmetlerinin tanıtımını yapmak üzere izin 
    alan büroların faaliyet süreleri uzatılmamaktadır.
    
    
    Kuruluş ve süre uzatımına ilişkin başvurular, istenilen bilgi/belg​elerin tam ve eksiksiz olması kaydıyla 
    başvuru tarihinden itibaren on beş iş günü içinde sonuçlandırılmaktadır.
    
    
    Yabancı şirketlerin, para ve sermaye piyasaları, sigortacılık gibi özel mevzuatı bulunan finansal 
    alanlarda faaliyette bulunmak amacıyla irtibat bürosu açma talepleri, ilgili özel mevzuatı çerçevesinde 
    yetkili kılınan Sermaye Piyasası Kurulu, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu gibi kurum 
    veya kuruluşlarca değerlendirilmektedir. Bakanlık gerekli görülen durumlarda, faaliyet göstermek 
    üzere izin, lisans veya benzeri yetkiler alınması gereken diğer sektörlerdeki yabancı şirketlerin 
    irtibat bürosu açma taleplerini, söz konusu izin veya lisansı veren kurum ya da kuruluşların 
    görüşlerini alarak sonuçlandırabilmektedir.​​
    
    
    İrtibat bürolarının, vergi dairesine kayıt belgesinin ve büro ile ilgili kira sözleşmesinin bir örneğini 
    en geç bir ay içinde Genel Müdürlüğe iletmesi gerekmektedir. Bürolar adres, büro yetkilisi/yetkilileri 
    veya yabancı şirketin unvan değişikliklerini, değişikliğin gerçekleşmesinden itibaren en geç bir ay 
    içinde, yeni adresi gösteren kira sözleşmesi, yeni atanan kişiye ilişkin yetki belgesi ya da yabancı 
    şirketin unvan değişikliğine ilişkin belge/belgeler ile birlikte Genel Müdürlüğe bildirmelidir.
    
    
    İrtibat bürolarının faaliyetlerini sona erdirmesi durumunda kapatma işlemi için ilgili vergi 
    dairesinden alınacak iş bırakma-yoklama fişini Genel Müdürlüğe iletmesi gerekmektedir. 
    
    Bürolar, kapanış ve tasfiye sonucunda oluşan bakiye haricinde, transfer talebinde 
    bulunamamaktadır.